cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Pembatalan Unifi TV

SOLVED
Contributing Citizen ✪✪✪

Pembatalan Unifi TV

Hai salam sejahtera.

 

Di sini saya ingin berkongsi berkenaan langganan HyppTV Pack saya iaitu langganan Unifi PlayTV Lite. Saya telah membuat permohonan untuk menamatkan langganan Unifi PlayTV Lite saya pada 9 Ogos baru² ini menerusi livechat Unifi. Selepas membuat follow-up dengan livechat pada 10 Ogos, permohonan saya telah ditolak oleh pihak TM oleh kerana mereka memaklumkan yang langganan Unifi PlayTV Lite itu adalah termasuk di dalam pakej Unifi Lite saya.

 

Dalam pukul 6.20pm-6.30pm minit yang lepas, saya telah mendapat panggilan dari pihak TM dan bertanyakan kepada saya mengenai permohonan saya untuk menamatkan perkhidmatan HyppTV Pack pada minggu lepas. Menurut makluman pihak TM, saya boleh membuat permohonan untuk menamatkan HyppTV Pack saya semula, setelah harga baru yang diumumkan sempena #khabarbaik baru² ini mula dikuatkuasakan.

 

Jadi, seperti yang telah dimaklumkan oleh pihak TM menerusi perbualan telefon tadi, saya boleh menamatkan perkhidmatan Unifi PlayTV Lite saya, setelah harga baru #khabarbaik mula dikuatkuasakan pada bulan hadapan. 

 

Itu sahaja perkongsian dari saya. Saya akan buat permohonan semula untuk menamatkan perkhidmatan Unifi TV ini. Saya akan update lagi berkenaan Unifi TV ini pada bulan hadapan. Smiley HappySmiley Happy

11 REPLIES 11
Sheriff

Re: Pembatalan Unifi TV


@TheHR wrote:

Hai salam sejahtera.

 

Di sini saya ingin berkongsi berkenaan langganan HyppTV Pack saya iaitu langganan Unifi PlayTV Lite. Saya telah membuat permohonan untuk menamatkan langganan Unifi PlayTV Lite saya pada 9 Ogos baru² ini menerusi livechat Unifi. Selepas membuat follow-up dengan livechat pada 10 Ogos, permohonan saya telah ditolak oleh pihak TM oleh kerana mereka memaklumkan yang langganan Unifi PlayTV Lite itu adalah termasuk di dalam pakej Unifi Lite saya.

 

Dalam pukul 6.20pm-6.30pm minit yang lepas, saya telah mendapat panggilan dari pihak TM dan bertanyakan kepada saya mengenai permohonan saya untuk menamatkan perkhidmatan HyppTV Pack pada minggu lepas. Menurut makluman pihak TM, saya boleh membuat permohonan untuk menamatkan HyppTV Pack saya semula, setelah harga baru yang diumumkan sempena #khabarbaik baru² ini mula dikuatkuasakan.

 

Jadi, seperti yang telah dimaklumkan oleh pihak TM menerusi perbualan telefon tadi, saya boleh menamatkan perkhidmatan Unifi PlayTV Lite saya, setelah harga baru #khabarbaik mula dikuatkuasakan pada bulan hadapan. 

 

Itu sahaja perkongsian dari saya. Saya akan buat permohonan semula untuk menamatkan perkhidmatan Unifi TV ini. Saya akan update lagi berkenaan Unifi TV ini pada bulan hadapan. Smiley HappySmiley Happy


Keep us updated ya.


footer remstr 1.png

Highlighted
Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV


@remstr wrote:

@TheHR wrote:

Hai salam sejahtera.

 

Di sini saya ingin berkongsi berkenaan langganan HyppTV Pack saya iaitu langganan Unifi PlayTV Lite. Saya telah membuat permohonan untuk menamatkan langganan Unifi PlayTV Lite saya pada 9 Ogos baru² ini menerusi livechat Unifi. Selepas membuat follow-up dengan livechat pada 10 Ogos, permohonan saya telah ditolak oleh pihak TM oleh kerana mereka memaklumkan yang langganan Unifi PlayTV Lite itu adalah termasuk di dalam pakej Unifi Lite saya.

 

Dalam pukul 6.20pm-6.30pm minit yang lepas, saya telah mendapat panggilan dari pihak TM dan bertanyakan kepada saya mengenai permohonan saya untuk menamatkan perkhidmatan HyppTV Pack pada minggu lepas. Menurut makluman pihak TM, saya boleh membuat permohonan untuk menamatkan HyppTV Pack saya semula, setelah harga baru yang diumumkan sempena #khabarbaik baru² ini mula dikuatkuasakan.

 

Jadi, seperti yang telah dimaklumkan oleh pihak TM menerusi perbualan telefon tadi, saya boleh menamatkan perkhidmatan Unifi PlayTV Lite saya, setelah harga baru #khabarbaik mula dikuatkuasakan pada bulan hadapan. 

 

Itu sahaja perkongsian dari saya. Saya akan buat permohonan semula untuk menamatkan perkhidmatan Unifi TV ini. Saya akan update lagi berkenaan Unifi TV ini pada bulan hadapan. Smiley HappySmiley Happy


Keep us updated ya.


Will do sir. I'll be updating regarding this matter by next month or mid october, either TM approve it or not. Fingers crossed Smiley Happy

Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV

Hai.

 

Di sini saya nak update info terbaru berkenaan permohonan untuk membuat pembatalan Unifi TV/Unifi PlayTV Lite. Pembatalan UnifiTV/Unifi PlayTV Lite boleh dilakukan setelah pihak TM selesai membuat migration Streamyx ke Unifi Lite. Pada pengguna Unifi Lite 10mbps sedia ada seperti saya, boleh membuat permohonan untuk pembatalan Unifi PlayTV Lite, setelah bil bulan September dengan pengurangan harga ke RM69 ini mula berkuatkuasa. Permohonan ini hanya boleh dibuat di TM Point sahaja.

 

Sekian sahaja perkongsian saya. Kena tunggu 19hb untuk bil saya finalize ke harga baru nanti. Lepas tu saya akan buat permohonan untuk pembatalan Unifi PlayTV Lite. Harap dapat dipermudahkan di TM Point nanti. Smiley HappySmiley HappySmiley Happy

New-in-Town ✪

Re: Pembatalan Unifi TV

Tadi saya call 100 untuk request cancel the Aneka Plus Pack Rm30, it said my Unifi Lite is tight to it, cannot cancel. 

Dulu streamyx 4Mbps, tiba tiba upgrade 8Mbps tabi tiba tiba tambah Aneka Plus Pack Rm30 sebagai package tanpa consesus pengguna. Now harga turun ke Rm69 tapi tambah Hyppo TV Rm30 = RM99, yang hypoo Tv tak tonton pun, tak adil.

 

Harap tunggu you punya jawapan dapat buat cancel afterthat.

Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV


@Vincent_Lim wrote:

Tadi saya call 100 untuk request cancel the Aneka Plus Pack Rm30, it said my Unifi Lite is tight to it, cannot cancel. 

Dulu streamyx 4Mbps, tiba tiba upgrade 8Mbps tabi tiba tiba tambah Aneka Plus Pack Rm30 sebagai package tanpa consesus pengguna. Now harga turun ke Rm69 tapi tambah Hyppo TV Rm30 = RM99, yang hypoo Tv tak tonton pun, tak adil.

 

Harap tunggu you punya jawapan dapat buat cancel afterthat.


@Vincent_Lim 

TM ni kadang² buat orang pening. Sekejap boleh terminate, sekejap tak boleh. Haha. Tapi, macam apa yang staff support TM jelaskan pada saya, masa mereka call saya tempoh hari dan semasa saya tanya di livechat, jawapan mereka sama je. Kalau saya nak request terminate Unifi PlayTV Lite saya, kena tunggu finalize bil baru dengan harga baru (streamyx migration to unifi lite). Lepas tu baru boleh request untuk terminate Unifi PlayTV Lite saya. Banyak kali jugak saya livechat bertanya berkenaan nak terminate Unifi PlayTV Lite ni. Lebih kurang 5-6 kali jugak saya tanya dan cuma 2 kali je yang mereka cakap tak boleh terminate.

 

Tunggu je la tengok macam mana nanti. Bill i finalize every 19hb. So maybe lambat sikit untuk update pasal status ni. Maybe end of this month or early next month. Tapi i still 50-50 dengan TM punya jawapan about this Unifi TV termination request, dorang anytime boleh tukar jawapan. So, we'll just wait and see how this thing will turn out. But still, i've got a bad feeling about this. Fingers crossed Smiley LOL

 

 

Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV

semoga semua boleh remove unifi tv pada user unifi lite

Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV


@fikri1992 wrote:

semoga semua boleh remove unifi tv pada user unifi lite


Harap² macam tu la @fikri1992. Tapi macam apa yang saya baca dalam terma & syarat. Unifi TV memang dah disekalikan dalam pakej dan tak boleh opt out. Tu yang saya cakap, saya sendiri pun masih 50-50 keputusan TM ni. Walaupun customer service TM kata boleh opt out Unifi TV ni dekat saya tempoh hari dari perbualan telefon dan beberapa perbualan live chat sebelum ini. Kita tunggu la macam mana keputusan muktamad TM nanti, tapi nak kena pegi TM Point la pulak. Smiley Mad

Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV

kena pegi tmpoint ke? saya ingat perlu call 100 dgn live chat je.. emmm itu la dah sekali dgn pakej. unifi tv jarang tengok

Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Pembatalan Unifi TV


@fikri1992 wrote:

kena pegi tmpoint ke? saya ingat perlu call 100 dgn live chat je.. emmm itu la dah sekali dgn pakej. unifi tv jarang tengok


@fikri1992 

Seperti yang staff Livechat TM maklumkan pada saya, kena pergi ke TM Point untuk terminate Unifi TV tu. Tapi tu lah, dalam otak saya masih tahap 50-50 je lagi dengan keputusan TM. Tiap² hari dok fikir apa jawapan TM nak bagi nanti lepas bil terbaru saya dah finalize. Biasanya jawapan dekat TM Point, Livechat dan 100 lain² pulak tu. Smiley LOL