BIL DALAM PORTAL / APP UNIFI TIDAK KEMASKINI

Nooralam
Contributing Citizen ✪

BIL DALAM PORTAL / APP UNIFI TIDAK KEMASKINI

Mengapa dalam halaman log masuk Unifi tidak mengemas maklumat kini bil, masih mempunyai maklumat bil bulan lepas yang sudah pun dibuat pembayaran?

 

Sila perbaiki sistem pengebilan anda. Menyusahkan kami untuk membuat pembayaran.

 

"View and manage all your unifi account (current and terminated account) in your unifi self-care dashboard, or you can log in to the myunifi app."

2 REPLIES 2
Fennec16
Sheriff

Re: BIL DALAM PORTAL / APP UNIFI TIDAK KEMASKINI

Hai @Nooralam . Isu ini juga pernah terjadi kepada saya. Cuma anda perlu pastikan aplikasi myunifi telah update ke versi terkini (updated version). Anda juga boleh cuba "Uninstall" dan "Install" semula aplikasi tersebut dan lihat semula sekiranya terdapat perubahan.

 

Selain itu, anda perlu membuat pembayaran sebelum tarikh akhir (duedate) Sekiranya pembayaran dijelaskan selepas tarikh akhir, Ia akan dibawa ke bil bulan berikutnya sebagai tunggakan.

 

Jika pembayaran anda cantik dan tak pernah culas membuat pembayaran, saya faham isu ini amat tidak menyenangkan. Untuk isu ini, eloklah anda rujuk pada pihak unifi dahulu. Boleh hubungi melalui Live Chat atau boleh contact unifi kat >> https://home.unifi.com.my/support/contact-us

dan mereka mungkin boleh bantu.

_yesri_12
Sheriff

Re: BIL DALAM PORTAL / APP UNIFI TIDAK KEMASKINI

Hai @Nooralam. Sudah cuba untuk uninstall dan re-install semula aplikais myunifi anda dan pastikan dikemaskini pada version terbaru?