Masalah liputan rangkaian/internet

Ariff_hamid
New-in-Town ✪

Masalah liputan rangkaian/internet

Pihak Unifi TM sedang melakukan naik taraf atau 'trouble shooting' ke ?. Start dari November 2021 asyik tiada liputan rangkaian je, susah nak call orang dan melayari internet

8 REPLIES 8
remstr
Mayor

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

Hai @Ariff_hamid ,

 

Anda berada dalam network 4G/LTE ke? Sebab selain dari itu, 3G sunset telah dilakukan dan semua 3G telah ditamatkan perkhidmatan.


Kasmaini
Distinguished Citizen ✪✪✪

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

Maaf nak tahu tuan punya tempat duduk dalam coverage 4G/LTE tak?Sebab rangkaian 3G sekarang dah fully tamat kat seluruh tempat di Malaysia

alfa
Contributing Citizen ✪

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

betul. line teramat teruk. tngh2 town pun boleh dapat singal E!.. segan sendiri 

DaEnn
Contributing Citizen ✪

Re: Masalah liputan rangkaian/internet


@Kasmaini wrote:

Maaf nak tahu tuan punya tempat duduk dalam coverage 4G/LTE tak?Sebab rangkaian 3G sekarang dah fully tamat kat seluruh tempat di Malaysia


Jadi kalau tiada didalam liputan 4G LTE maka tiada perkhidmatanlah ye?

rhana881
Contributing Citizen ✪

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

Hai saya ade masalah rangkaian internet Unifi dah 4 hari ni tk ade rangkaian internet Unifi nk nk YouTube rangkaian internet Unifi tak ade 

rhana881
Contributing Citizen ✪

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

Tolong selesaikan masalah rangkaian internet Unifi saya boleh dh 4 hari tk tak ade rangkaian internet Unifi ni nk tengok ape pun tk boleh
nabiela
Sheriff

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

Hi @rhana881 . Anda ada isu dengan liputan unifi Mobile ke? Dah cuba restart semula phone tak? Cuba pastikan signal connected dengan 4G ya. Kalau masih sama boleh buat laporan pada team unifi ya > https://home.unifi.com.my/support/contact-us

nabiela
Sheriff

Re: Masalah liputan rangkaian/internet

Hi @DaEnn . Biasa kalau lokasi berada luar liputan 4G unifi Mobile, line akan jadi slow atau no service. Signal yang diterima akan depend on best effort basis yang bermaksud kadar perkhidmatan bergantung kepada  faktor seperti lokasi, liputan, jarak pencawang dengan lokasi anda, dan jumlah pengguna yang menggunakan perkhidmatan pada satu-satu masa. Kalau tak ramai guna, line mungkin akan lebih baik dan sebaliknya. Kalau masih ada isu boleh laporkan pada team unifi untuk semak liputan di lokasi anda ya > https://home.unifi.com.my/support/contact-us