Minta pihak WEBE selesaikn masalah network di kawasan Gemas dan sekitarnya kerana network webe sangat2 mengecewakan disini.4G langsung tiada dan H+ tak berfungsi dgn baik.harap masalah network di kawasan Gemas dpt di selesaikan dengan segera terutama di kawasan pekan Gemas..tq
Bukan Gemas je Tuan.. Tempat saya di Cyberjaya pun sangat la teruk perkhidmatannya. Saya dah terminate webebroadband sebab setiap minggu asyik kena buat report sebab tak boleh guna internet. Nak update apps pun makan masa setengah jam utk 10MB data.. Itu LTE tu bukan H@H+@3G... tengok sebulan 2 webemobile ni macam mana..kalau tak ok jugak, terminate la juga..
Hello @Z8KhaN,
Buat sementara waktu Gemas tiada 4G coverage.
Cuba buat ini:
1) Masuk ke dalam laman webe https://www.webe.com.my/shop/coverage/?pagetype=4g
2) Dalam peta, klik 4G
3) Masukkan alamat lokasi anda, dan tekan Enter
4) Mesej akan keluar. Dalam mesej itu, ada butang 'Register Interest'. Sila letakkan maklumat anda dan tekan Submit.
Hello @copitoseppuku,
Bahagian cyberjaya mana yang menghadapi issue dengan data? Saya berada di Cyberjaya semalam dan dah gunakan internet to menonton video melalui youtube, takda masalah pun. Ini untuk webemobile. webebroadband patut tak ada masalah kerana ia menggunakan 4G network.
Akan tetapi, kena tengok jika modem yang digunakan adakah 4G modem. Lepas tu, masa menggunakan internet tu, anda berada di dalam bangunan kah atau di luar?
Cyberjaya dalam bangunan. Kawasan tmpoint, dpulze, shafburry.
Bukan je semalam, sejak sebulan lepas lagi memang teruk sangat2.
Pagi tadi nak update whatsapp pun 30min.
Dah 3 kali saya report sepanjang bulan lepas. Seminggu je ok, lepas tu jadi balik.
Jangan kata youtube, insta & Fb pun asik loading. iflix netflix kejap2 putus
Modem 4G? Saya beli yang webe jual sekali dengan sim..
Kalau tak elok, maka tak elok le apa yg webe jual kat saya.
Untuk mobile saya pakai samsung note 4.
Problem ni start dr 1may.. Sebelum tu takde isu pun samaada duduk dalam @ luar bangunan. Saya dah guna webe dari tahun lepas lagi.
Hai @copitoseppuku,
Boleh tahu tak apa feedback careline berkenaan dengan aduan cik? Kalau kawasan indoor mmg agak susah sikit sebab biasanya diorg akan install indoor punya coverage tapi tak semua ada. Kalau rasa slow connection boleh try buat speed test hantar dekat email webe. Email webe careline@webe.com.my Biasanya agen akan call kita balik untuk update kes and dorg akn refer technical.
*kita dah hijack topic orang
seperti yang telah dimaklum - problem selepas 1 May 2017; 7 bulan sebelum itu tiada masalah.
Webe cabut semua "indoor punya coverage" ke selepas 30April?
Careline hanya cakap akan forward ke team teknikal.. 1-2 jam kemudian service ok.
Seminggu kemudian jadi semula (mobile (LTE) always loading, broadband = CELCOM = no services).
After 3rd report, I decide to terminate the broadband.
I'll live with H/H+ mobile coverage yang lebih bagus dan laju dari LTE; imho