Tiada coverage

nurulatikahrosl
New-in-Town ✪

Tiada coverage

Hi. Saya baru sahaja menggunakan unifi. Staff maklum dikawasan sy memang ada coverage. Selepas melanggani unifi mobile, sy menghadapi kesukaran dimana line sy sentiasa E dan bukan LTE. Sy juga telah menghubugi 100 dan telah mengikut cara-cara yg operator maklumkan tetapi masih sama. Boleh bantu sy tntg masalah saya ini ?

4 REPLIES 4
Kasmaini
Distinguished Citizen ✪✪✪

Re: Tiada coverage

Anda dah try masukkan simcard kat phone lain line masih naik E juga ke tuan?

hana_nana
Sheriff

Re: Tiada coverage

Hi, @nurulatikahrosl . Anda sudah melaporkan isu tersebut kepada pihak TM untuk semakan lanjut?
Jika belum, anda boleh Live chat atau PM Facebook dan twitter mereka di @helpmeunifi dengan weareunifi untuk membuat aduan supaya masalah ini akan segera diatasi ya. Anda juga boleh maklumkan alamat penuh lokasi dimana berlakunya isu rangkaian tersebut berserta koordinat lokasi berkenaan (latitud & longitud) untuk pihak mereka semak dengan lebih lanjut.

bathosai_11
Sheriff

Re: Tiada coverage


@nurulatikahrosl wrote:

Hi. Saya baru sahaja menggunakan unifi. Staff maklum dikawasan sy memang ada coverage. Selepas melanggani unifi mobile, sy menghadapi kesukaran dimana line sy sentiasa E dan bukan LTE. Sy juga telah menghubugi 100 dan telah mengikut cara-cara yg operator maklumkan tetapi masih sama. Boleh bantu sy tntg masalah saya ini ?


Hai nurulatikahrosl

 

You boleh cuba semak dulu samada lokasi semasa dalam coverage 4G unifi Mobile atau tak..Boleh semak kat page https://unifi.com.my/check-coverage. If you dah contact unifi and still masalah sama, by default akan ada laporan technical dibuat untuk semak lebih lanjut. Then once dah dapat feedback, you boleh follow instruction atau solution yang pihak unifi berikan.

_yesri_12
Sheriff

Re: Tiada coverage

Hai, @nurulatikahrosl . Ada cuba masukkan SIM ke dalam telefon lain yang support LTE? Jika sudah dan masih sama, cuba semak dahulu liputan dekat kawasan anda melalui link ini https://unifi.com.my/check-coverage. Kaau memang dalam liputan unifi mobile, better teruskan dengan laporan kepada bahagian support unifi di talian 100 (tekan 5), Live Chat atau Social Media (Twitter: @helpmeunifi / FB: @weareunifi) untuk bantuan selanjutnya.