Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

nassez87
Contributing Citizen ✪

Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

Unifi mobile pakai line celcom kan.. kat kawasan saya celcom ada 4g (LTE) .. tapi unifi x da.. cuma ada  3g, h+, (WDCMA) yang paling laju.. 

17 REPLIES 17
remstr
Mayor

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g


@nassez87 wrote:

Unifi mobile pakai line celcom kan.. kat kawasan saya celcom ada 4g (LTE) .. tapi unifi x da.. cuma ada  3g, h+, (WDCMA) yang paling laju.. 


Hai @nassez87 ,

 

Lain produk tu ya. Bukan bermaksud jika Celcom ada 4G maka unifi akan ada 4G.


nassez87
Contributing Citizen ✪

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

ooo.. sblm ni pakai xox.. celcom 4g.. xox pun 4g.. ingat sama mcm tu.. x dpt guna lah 10gb lte hotspot ni.. 

remstr
Mayor

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g


@nassez87 wrote:

ooo.. sblm ni pakai xox.. celcom 4g.. xox pun 4g.. ingat sama mcm tu.. x dpt guna lah 10gb lte hotspot ni.. 


Anda memang tak ada 4G ke kat situ?

Dah check coverage?

 

sini-->https://unifi.com.my/unifi-en/personal/home/postpaid-coverage.page


nassez87
Contributing Citizen ✪

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

x dpt check pun.. "disallowed key character"
Sirajvind_22
Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

Yes! I also having the same problem here, at my place Bahau, Negeri Sembilan got 4G connection even other telco too but have tried many methods still didn't work.

 

The Unifi coverage checker is not working! 

Tags (1)
remstr
Mayor

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

Hi @Sirajvind_22 @nassez87 ,

 

Please use other browser.

I use chrome OK je.


Sirajvind_22
Contributing Citizen ✪✪✪

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

Hi @remstr,

 

I did use Chrome, Safari and Internet Explore, but it still didn't show up. Do I need to allow any script or popup something to make it run? 

nassez87
Contributing Citizen ✪

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

baru dpt pakai link tu.. mungkin tadi ada pblm.. kalau ikut coverage area saya sepatutnya ada 4g dan 3g.. tapi saya x dpt langsung 4g.. dah tukar prefered network to "lte only".. line terus hilang.. kalau buat "auto lte,wdcma.." memang akan sampai H+ je.. x da 4g.. tempat saya kat Kampung Melayu, 95300 Roban Sarawak.. Screenshot_20200406_163906_com.android.phone.jpg

 

Screenshot_20200406_162459_com.android.chrome.jpg

 

nassez87
Contributing Citizen ✪

Re: Unifi tiada 4g walaupun celcom ada 4g

Screenshot_20200406_162459_com.android.chrome.jpg

 

Screenshot_20200406_163906_com.android.phone.jpg