Setakat ni dah 2x line saya problem, asyik emergency call je. then call webe, dia kata perlu dtg ke TM point atau sunway pyramid untuk tukar simkad yg lain. Haritu 2bln yg lepas br je saya tukar simkad akibat dari masalah yg sama...so saya rasa dah tiba masa saya tukar kepada telco lain
Solved! Go to Solution.
Hi Nadirah,
Sila pastikan cik berada di kawasan liputan webe. Untuk itu, cik boleh semak disini https://www.webe.com.my/shop/coverage/?pagetype=3g .
1. Jika telefon cik mempunyai 2 slot SIM kad, sila masukkan di SIM kad yang pertama.
2. Cuba set semula APN settings jika keluar emergency calls.
3. Jika line cik dari 4G/3G jatuh ke emergency, cik boleh cuba set secara manual kepada 3G (bukan secara automatik detect). Berdasarkan model telefon, cik boleh google macam mana nak set network 3G.
4. Selepas cik set, cik boleh restart telefon.
Jika ada masalah jugak, cik boleh semak mana TM Point yang boleh tukarkan SIM Kad atau request dekat Livechat untuk hantarkan SIM Kad tersebut kepada cik.
Harap dapat membantu
Ok tq so much
Ok saya dh try dh sebagaimana saranan cik/puan tadi. Tapi saya xboleh nk request simkad dkt live chat. kenapa ye? bila try masuk, dia keluar online live chat is only available for active subscriber.
Hello!
Kenalah login dalam selfcare dulu sebelum boleh menhubungi Livechat team.
Sila cuba lagi.